Viikko on mennyt tehokkaasti miten sattuu syömisten kanssa. Ote on lipsunut pahemman kerran ja jotenkin kaikki tuntuu turhalle.

Miksi mä laihdutan, kun en mä ole edes läski? Siksi että haluan olla hoikempi. En ole tyytyväinen peilikuvaani, enkä siihen miltä mä tunnun kun tunnustelen kylkiä, reisiä, yms. Suunta on kuitenkin hyvä, peilikuva on paljon parempi kuin vuosi sitten ja  ei siinä nyt paljoa viilaamista ole. Esim. yläkroppa on ihan hyvä.  Vyötärö voisi olla hiukkasen kapeampi, lantionympärys voisi olla pienempi. Reisien yläosassa on sellaista ihmeellistä löllykkää, se on ehkä suurin ongelma. Reisien alaosa ja sääret taas on ihan ok, samoin käsivarret. Aiemmin mulla oli niin suuri matka omaan ihanteeseeni, etten jaksanut edes miettiä koko asiaa, nyt se taas on niin lähellä! Ja kuitenkin niin kaukana.

Joulu lähestyy huimaa vauhtia kaikkine herkkuineen. Menen äidin lihapatojen ääreen jouluksi ja olen siellä yhteensä 6 päivää. Sen jälkeen onkin pian uuden vuoden juhlinnat. Ja sitten taas naistenlehdet pursuaa laihdutusvinkkejä. Jouluna en aioi miettiä mitään laihisjuttuja! Se on ehkä yksi syy motivaation puutteeseen, jouluna kuitenkin paisuu, niin miksi pingottaa nyt? No siksi, että kevät olisi helpompi! Kevääseen vaan on niin kauan aikaa, sehän on vasta ens vuonna! Syö nyt, maksa vasta tammikuussa!

Lisäksi harrastin pientä itsetutkiskelua, kun tajusin että se mun painotavoite on mahdoton saavuttaa. Tuollainen tavoitteen asettelu on mulle aivan väärä tapa. En siis jaksa laskea kaloreita, vaan syön ihan mutu-tuntumalla. Kyllähän sen nyt huomaa jos syö liikaa tai vääränlaista ruokaa. Tuollainen painotavoitteen kyttääminen sai mut kiristämään sitä mun mutua, jolloin söin liian vähän ja se sitten aiheutti syöpöttelyä viikonloppuisin. Viikolla on aina niin paljon muuta mietittävää, ettei ehdi ajatella herkkuja. Viikonloppuisin on paljon rauhallisempaa. 

Tämän päivän lukema on enimmäkseen turvotusta, "se aika kuusta" siis. Aion ottaa tämän ajan ennen joulua rauhallisemmin, en laihduta, mutta pidän herkuttelun kohtuudessa. Vaikka vaaka näyttää aina suuria lukemia, niin tiedän laihtuneeni oikeasti. Olen ostellut kirppareilta muutamat liian pienet housut tässä syksyn aikana ja niistä jo suurin osa sopii päälle. Pienimmätkin menevät kiinni, mutta olo ei ole kovin mukava. :D Uudet hyvät ja mukavat arkihousut noista olen kuitenkin saanut. Mitat on siis pienentyneet, vaikka painonmuutos ei kovin kummoinen ole.

Keväälle suunnittelin sitä Kesäkuntoon 2011- projektia, jossa tarkoitus on lähinnä lisätä liikuntaa. :) Sellaisin suunnitelmin tammikuulle!