Lähdin siis mukaan tuohon FitFarmin Go Fat Go -haasteeseen.  Oikeastihan se alkoi jo eilen, mutta mä olenkin vähän hidas.. Jostain syystä kuvittelin että eilen julkaistaan ohjeet tuolla foorumilla, mutta oikeasti ne olikin julkaistu jo viikonloppuna ja eilen oli tarkoitus aloittaa. Eikä lukea vaan ohjeita peffa penkissä kuten meikäläinen. Lisäksi netti pätki sopivasti ja pääsin lukemaan niitä ohjeita vasta illalla kun kaupat oli jo kiinni, eli sain käytyä kaupassa vasta tänään. Tämän päivän syömiset siis on vielä mitä sattuu. Tai ei nyt ihan mitä sattuu, söin asioita mitä on ohjeessa, mutta liian vähän. Aamulenkkikin jäi vartin liian lyhyeksi.

Foorumia lueskellessa olen todennut pääseväni melko helpolla, ainakin kun lueskelee niitä muiden osallistujien rutinoita tuosta syömisestä. Mun ruokavalio on muutenkin ollut aika lähellä tuota.  Tuossa on aamiainen, lounas, päivällinen, pari välipalaa ja iltapala. Mä olen siis aiemmin syönyt aamiaisen, lounaan ja päivällisen melkeinpä samoin kuin ohjeessa käsketään. Nyt pitäisi siis opetella syömään nuo välipalat ja iltapala. Tuntuu että pitäisi syödä koko ajan, joudun kyttäämään kelloa etten unohda. Maitorahkaa olen ennenkin vetänyt "raakana", ei tunnu missään. Vehnäleseet oli hyviä! Puuroa syön siis aamuisin muutenkin, samoin marjat ja kasvikset kuuluu ruokavalioon muutenkin. Raejuustoa en ole kamalasti syönyt aiemmin, koska rahka on halvempaa (pihi...), mutta raejuusto vasta herkkua onkin! Herkuista täydellinen kieltäytyminen on myös tuttua huttua. Tuossa kuuluisi käyttää myös DietMix-palautumisjuomaa, sitä en vielä ostanut. Haen sen huomenna ja pääsen testaamaan heti, kun huomenna on lihastreenipäivä. Mutta muuten tuntuu ettei tuo ruokavalio tuota mulle ongelmaa. Uskoisin että syöpöttelynhimo pysyy aisoissa paremmin kuin syksyllä, kun tuossa tosiaan syödään enemmän.

Liikunta voi olla mulle se ongelmallisempi juttu ja yleensä onkin ollut. Näinhän ei saisi tehdä, mutta ajattelin silti huijata itseäni ja tuskastumisen tullen uskotella ettei mun tarvitse liikkua kuin se 4vk ajan. Ja toivoa että se liikunta jää päälle...  Tänään suuntasin ohjeen mukaiselle aamulenkille. Ei tuntunut pahalle ollenkaan. Ohjelmaan kuuluu kolmesti viikossa 60min reipas kävely aamulla ennen aamiaista. Tietty saa enemmänkin tehdä, mutta mä nyt ajattelin alkuunsa ainakin tehdä noin. Se mun aamulenkki jäi tosiaan vartin (tai jos tarkkoja ollaan, niin 12min) liian lyhyeksi, mutta tiedänpähän seuraavalla kerralla valita pidemmän reitin. Tuli ainakin loiva aloitus. Ohjelmaan kuuluu myös 3 x vk lihastreeni ja siihen sai todella hyvälle vaikuttavan ohjeen kotona treenaamiseen. Foorumilla oli vähän aistittavissa että porukan mielestä kotitreeni on laiskempi, mutta uskoisin sen olevan ihan riittävän tehokas kun kunnolla keskittyy. Sitä ei ole määrätty, mutta ajattelin tehdä joka toinen päivä aamulenkin ja joka toinen ton lihastreenin. Jää siis yksi "vapaapäivä" viikkoon. Tota lihastreeniä en ole vielä tehnyt kertaakaan, sen aika on huomenna. Olen kyllä niin innoissani etten malttaisi odottaa! :D Yritän kuitenkin hillitä itseäni etten rehkisi itseäni heti ihan jumiin ja koko hommaa tyssää sitten siihen. Rauhallinen startti onkin ollut, kaikkea pikkukämmiä, kuten jo aiemmin kerroin. Ehkä ihan hyväkin. Kai.

Olen tosiaan aika innoissani tästä. Toivottavasti into pysyykin! Pitäisi ottaa mitat, että voi vertailla sitten kuukauden päästä. Ei vaan jotenkin jaksa kiinnostaa. Mulla kiinnostaa lähinnä seurata tuota ohjelmaa, sama laihdunko vai en. Heh, olen kai jo vähän liiankin innoissani. Nauru